Kundcitat om Marknadsinformation

Kundcitat

Sagt om Marknadsinformation

Citatikon

Gota Media AB - Tidningskoncern, kund till Marknadsinformation

”Vi har haft ett flertal adressleverantörer de senaste 10 åren. Marknadsinformation är den partner som bäst lyckats möta våra behov. Snabba i leveransen, snabb kommunikation och med hög kvalitet på personuppgifter till privatpersoner.

Övergången till Marknadsinformation var imponerande. Filformaten i vårt prenumerationssystem är standardiserade, men Marknadsinformation anpassade filformatet och import- och exportprocessen efter vårt system utan problem på endast ett par dagar.

Vi är en tidningskoncern. Privatpersoner är våra kunder. Varje månad uppdaterar och kompletterar vi kunddatabasen. Vi bearbetar också nya kunder genom telefonförsäljning. Säljarna har numera mycket färre klagomål på felaktiga uppgifter. Marknadsinformation har hög täckning.

Enligt GDPR (General Data Protection Regulation) får vi inte behålla kunddata längre än 12 månader efter avslutad kundrelation. Därför tar vi bort information men vid behov kontaktar vi kunderna igen via nya prospektlistor som vi tar in i systemet. Där är personkontakt.se ett mycket bra verktyg där vi själva kan göra urval utan att behöva kontakta Marknadsinformation vid varje tillfälle.

Vi har starka varumärken och våra läsare har högt förtroende för oss. Därför är det viktigt för oss att ha korrekta kontaktuppgifter och till exempel om vi endast har hemtelefonnumret kunna komplettera med mobiltelefonnummer. Marknadsinformation är lyhörda och har anpassat sina tjänster efter vårt format. De är proaktiva och hittar förbättringar. Vi är väldigt nöjda.”

Det säger Daniel Alkeberg, Chef Service & Sälj B2C Gota Media AB.




Daniel Alkeberg
Chef Service & Sälj B2C
Gota Media AB
Citatikon
Citatikon

Value Call, kund hos Marknadsinformation.

"Marknadsinformation arbetar med datasäkerhet enligt reglerna på ett korrekt vis. Ändå är det superenkelt att använda systemet. De har tänkt till och det funkar. Det vi gillar mest med Marknadsinformation är deras urvalsverktyg och stora register.

Vi har arbetat med Marknadsinformation sedan 2017 och är väldigt nöjda. När vi bytte till Marknadsinformation gick vi från att ha en generell segmentering på ålder, ort och på sin höjd eller hur länge en privatperson bott i en fastighet. Nu har vi många fler urvalskriterier; som konsumtionskraft, boendeform osv. Framför allt kan vi göra det själva enkelt. Det finns också bra exkluderingsmöjligheter, så att vi inte ringer prospekts två gånger.

Det som är mest häpnadsväckande är medarbetarna på Marknadsinformation. Servicen är fantastisk. Ibland undrar vi om de bara arbetar med oss. Jag tror de till och med lagt till verktyg vi efterfrågat. De går definitivt hand i hand med kunden.”

Vi har också köpt företagskontakter, gräns-snittet för att göra sökningar och få stor täckning är grymt, men främst hjälper vi fastighetsbranschen med nykund-bearbetning och söker flyttbenägna kunder." Det säger säger Isak Moberg, försäljningschef och delägare på Value Call.




Isak Moberg
Försäljningschef och delägare
Value Call AB

Citatikon
Citatikon

Origo Group, kund hos Marknadsinformation. Undersökningsföretag med cirka 100 anställda.

"Marknadsinformation har högre kvalité på adresser än andra leverantörer. Beställer vi en lokal lista med privatpersoner ser vi nära 100 procent täckning. På företagssidan vet vi att täckningen är hög då de jobbar med uppdateringar, både från register och eget arbete.

Vi är ett företag inom undersökningsbranschen och köper sedan tre år tillbaka av Marknadsinformation. Marknadsinformation står ut med sin snabbhet, levererar alltid tidigare än vi tror de ska leverera och det blir alltid rätt.

Ibland är vi osäkra på det urval vi ska göra, då ger de råd om urvalet. Det är en stor fördel då urvalet är viktigt för de undersökningar vi gör. Urvalet är en viktig byggsten i undersökningar, blir det fel i urvalet så kan det påverka resultatet.

Vi har access 24/7 till adresserna. Vi uppskattar integriteten i systemet, de skickar inte listor med privatpersoner i Excel filer, istället har de utvecklat ett system för filöverföring där personuppgifter och adressleveranser inte kan accessas av obehöriga användare. Vi kan också enkelt och med säkerhet få fram listor själva. Det är det arbetssätt vi oftast använder.

Vi köper mycket urval varje år som vi använder i våra undersökningar. Marknadsinformation har ett bra pris och en även en bra kick-back årsvis. Pris, kvalitet och service gör att vi är nöjda med dem.”
Det säger Marcus Törner, på Origo Group.




Marcus Törner
Origo Group

Citatikon
Citatikon

Enitor – expert på lokalvård och golvunderhåll

”Att jobba i systemet är enkelt” säger Lars Styffe på Enitor. ”Vi kan också ta ut kontaktuppgifter på papper, vilket passar vårt arbetssätt. I försäljningssamtal har vi kort tid att väcka intresse och önskar lägga vår energi på rätt personer. Med marknadsinformation hittar vi snabbare rätt beslutsfattare. Vi får stark uppbackning av Marknadsinformation, t ex kopplade de kostnadsfritt Mailchimp till systemet, vilket var värdefullt för oss.”


Lars Styffe
Enitor – expert på lokalvård och golvunderhåll

Citatikon
Citatikon

Smarteyes – optiker för glasögon och linser

”Vi anlitade tidigare en annan adress-leverantör och var inte nöjda” säger Robert Skragge på Smarteyes. ”Vi önskade ett verktyg där vi själva kunde ta ut kontakter. Med Marknadsinformation är det också enklare att hantera maillistor, t ex gör vi själva exkluderingar av de grupper vi bearbetat tidigare i systemen. Det finns ett förtroende mellan oss och behöver vi hjälp är de snabba. Vi arbetar med ett enkelt urval på geografiskt område där våra 65 butiker finns. Vi kontaktar personalansvariga på företag med 20 personer och uppåt i alla branscher. Glasögon behövs överallt.”


Robert Skragge
Företagsförsäljning
Smarteyes

Citatikon
Citatikon

Andara konsultuthyrning & rekrytering

”Det är vår personliga kontakt med Marknadsinformation vi uppskattar mest” säger Svante Norin på Andara. ”De förstår vår affär och är engagerade. Om vi inte riktigt vet hur vi ska göra hjälper de oss att tänka. Vi får snabb respons, de är lyhörda och ger kompetent service. När det gäller urvalskriterier, finns många val vi kan göra. De har lång erfarenhet av att arbeta med kunder och kan ge erfarenhetsbaserade råd. Så tycker jag att det alltid ska fungera när man köper adresser.”


Svante Norin
Marknadschef & partner
Andara konsultuthyrning & rekrytering

Citatikon
Citatikon

Frilans Finans - Fakturera utan eget företag som privatperson

"Vi började arbeta med Marknadsinformation för två år sedan” säger Hannes Sandberg på Frilans Finans. ”De har hjälpt oss att växa inom företagssegmentet. Vi arbetar med frilansar, men också med företag som har timanställda. Med tjänsten från Marknadsinformation hämtar vi ut adresslistor och gör mejl-utskick till potentiella kunder. Det är enkelt att testa marknadsföring till företag av olika storlek, i olika regioner eller branscher. Vi får ut Excel-listor som ger en bra översikt av de kontaktpersoner vi väljer mellan. Vi ringer Marknadsinformation direkt när vi har frågor och får även feedback om vilka branscher vi ska attackera, det funkar jättebra. Vi är runt 50 anställda, omsätter 1,1 miljard SEK med
30 000 kunder.”


Hannes Sandberg
KAM-ansvarig
Frilans Finans

Citatikon
Citatikon

Canon

”Marknadsinformation är det bästa alternativ vi hittat för att sortera, ladda hem och finna relevanta adresser. Dessutom har de sannolikt det största och mest uppdaterade företagsregistret. SNI koder och grunddata stämmer inte alltid och där ger adresser vi uppdaterar från Marknadsinformation bättre data för våra säljare” säger Per Axelsson, Proposition Business Development & Management på Canon.

”Marknadsinformation har en hög service. De är på tårna, har en förståelse för att utveckla verktyget utifrån feedback de får. Här på Canon jobbar 40-50 säljare i systemet. Anställda tycker det är lätt att använda systemet.”



Per Axelsson
Proposition Business Development & Management
Canon

Citatikon
Citatikon

Postnord

Vi har valt Marknadsinformation i Sverige AB som adressleverantör, eftersom de har en bred erfarenhet av adresser och matchningar. Tack vare deras lättarbetade och anpassade system kan vi snabbt hjälpa våra kunder – stora som små - med antalsberäkningar och leveranser av adresser till såväl hushåll, företag, fordonsägare och fastighetsägare. De har en mycket effektiv support och hjälper oss även med mera komplexa förfrågningar till våra större kunder.

Mette Dreier
Produktchef
Customer Data Management
PostNord

Citatikon
Citatikon

Boxer

Marknadsinformation i Sverige AB har en mycket god förmåga att komplettera och matcha interna och externa register, ofta är det komplexa uppdrag med ett antal steg i projekten. Branschkunskapen inom registervård gör också att vi får tips om ytterligare förbättringar och förändringar. Vi är mycket nöjda!

Peter Bergsten
Operations director
Group logistics B2C
Boxer TV-Access AB

Citatikon
Citatikon

Artexis

Jag och projektledarna är otroligt nöjda med både er service och kvaliteten på era databaser, ert webbaserade verktyg är otroligt användarvänligt och leveranserna sker på några sekunder.

CAROLINE STILLMAN
System- och databaskoordinator
Easyfairs Scandinavia AB

Citatikon

Nå högsta beslutsfattarna bland svenska företag och organisationer